Култура

07 април 2018 19:21

Броня на Ръсел Кроу от филма "Гладиатор" бе продадена за $96 000

Броня, която Ръсел Кроу носи във филма "Гладиатор", бе продадена за 125 000 австралийски долара (96 000 щатски долара) на търг на "Сотбис" в Сидни, съобщиха Асошиейтед прес и ДПА. Първоначалната оценка на лота бе между 20 000 и 3...

източник: clubz.bg
Виж повече

 
Свързани новини

Ейбъл Ферара, кралят на противоречието

18 April 2018 17:16

В най-въздействащите си филми Ейбъл Ферара акцентира не толкова върху провокацията и упадъка, колкото върху интимния свят на персонажите, отчаянието и дори меланхолията.

Почина актьорът Роналд Лий Ърми

16 April 2018 15:31

Той направи кариера в Холивуд с роли на корави военни като сержант Хартман във филма "Пълно бойно снаряжение"

Милош Форман – от „чешкото чудо“ до „Амадеус“

16 April 2018 13:38

Режисьорът Милош Форман почина на 13 април 2018 г. на 86 години. Светът на киното му дължи много.

Почина режисьорът Виторио Тавиани

15 April 2018 20:00

Италианският режисьор Виторио Тавиани почина на 88-годишна възраст. Той и брат му Паоло са едни от най-популярните създатели на филми на Апенините през 60-те години на миналия век.

Легендата Клаудия Кардинале навърши 80 (Снимки)

15 April 2018 10:20

Звездата на италианското кино Клаудия Кардинале празнува 80-ия си рожден ден. Родената в Тунис италианката ще отбележи юбилея си на сцената на театър "Сан Карло" в Неапол. Самата тя признава, че това празненство в нейна чест е изненада за нея, тъй като тя същата вечер играе в неаполитанския театър "Аугостео" в комедията "Странната двойка" на съвременния американски драматург Нийл Саймън. Идеята за постановката, според нея, принадлежи на режисьора Паскуале

Почина Милош Форман

14 April 2018 10:50

Култовият режисьор и сценарист от чешки произход Милош Форман е починал на 86 години, предаде Ройтерс. Информацията беше съобщена от неговата съпруга Мартина. "След кратко боледуване почина Милош Форман. Той си отиде заобиколен от семейство и приятели", пише в официалното съобщение. Форман е роден в чешкия град Цаслав, но по-късно се мести в Съединените щати. През 70-години получава американско гражданство. Той е режисирал едни от най-култовите филми в Холивуд като "Полет над кукувиче гнездо", "Амадеус" и "Човек на Луната" Носител е на две награди "Оскар" за режисура - за "Полет над кукувиче гнездо" от 1976 г. и "Амадеус" от 1984 г.

Най-добрият филм на годината

13 April 2018 11:27

„Уестърн“ – пасторален културен сблъсък в най-добрият филм на годината“, гласи заглавието на ревю от Питър Брадшоу, един от най-авторитетните британски кинокритици, поместено в „Гардиън“. То е посветено на „Уестърн“, филм на Валеска Гризебах – копродукция между Германия, България и Австрия. Действието се развива у нас и от 20 април тръгва по българските екрани. Брадшоу дава на филма максималните 5 звезди. Появи се един от филмите на годината – може би най-добрият на годината – творба с несравним финес, сложност и артистичност. Филм за напрежение и прегрешения, който въпреки това успява да предизвика чисто и чудотворно спокойствие. Германската режисьорка Валеска Гризебах ви води нежно за ръка по криволичещата пътечка на драмата в дъбравата на загадките. Тя никога не ви позволява да правите предположения кои са добрите момчета и кои – лошите, не показва очевидните конфронтации и кризи, които друг вид филм би сметнал за задължителни и не убеждава публиката да приеме с неизбежността на насилието. Група отегчени германски строителни работници се появяват в отдалечен планински зашеметяващо красив район на югозападна България, за да изградят водноелектрическа централа, очевидно с европейски пари. Но има сериозен проблем: ръководителят на обекта не е бил достатъчно информиран за терена; няма редовно водоснабдяване, за да се излее бетонът – и чакълът, за който са платили, не е пристигнал. Работата спира и мъжете нямат какво да правят, освен да се наслаждават на слънцето, да пият бира, да отправят грубиянски предложения на жените от селото и да се гледат накриво с местните мъже. Майнард Нойман играе Майнард, мълчалив, разсъдлив работник. Той е компетентен, работлив, избягва идиотското поведение и се отнася с уважение и без предубеждения към местните хора; наречет го Легионера заради предполагаемата му военна служба в Ирак и Афганистан, въпреки че истината за това така и не става съвсем ясна. Райнхард Ветрек играе шефа Винсент, арагантен и нагъл тип, който обижда една от местните жени, Вяра (Вяра Борисова), но след това, по доста мъчителен и уязвим начин показва, че има чувства към нея. Сюлейман Алилов Летифов играе Адриан, българин, който се сприятелява с Майнхард и дори го наема за свой неофициален бодигард на кариерата за чакъл, която управлява. Заглавието се заиграва с идеята за жанра – холивудски уестърн, с форт във военен стил посред Земята на апачите и герои изправени пред проблемите на верността към племето и братството. Но има и друг жанр: пасторал. С всичкия гняв и сексуално напрежение, с кавгите и интригите, германците и българите се намират в един свят с райска природна красота. Райнхард казва на Адриан, че това е „раят“, когато той го води до една легендарна и внушителна скала близо до Сърница, във формата на лице в профил. Водният проблем на немските строители се дължи на факта, че водата трябва да се разпределя между три местни селища, като това се прави със скрит клапан. Райнхард отвежда и започва да язди един от местните полудиви коне, а това дразни селяните, докато не забелязват искрената му любов към животното. Но този кон ще има съдбоносна роля за двуличието на Винсент и неговия арогантен план да открадне водата на местните хора. Това е микро-трагедия, която странно напомня на един разказ на Томас Харди. „Уестърн“ не намеква само за американския Запад. В някои отношения това е притча за неоколониално приключение с опасното мъжкарство и самотата, свързани с него. Процъфтяващият Запад настойчиво налага своята търговска и политическа воля върху неразвитите територии. Германските работници подигравателно настояват, че правят на тези изостанали българи услуга, която не заслужават. Но дори тази интерпретация не е съвсем точна. Тези две европейски племена изглежда имат много общи неща помежду си и експлозията на насилието – която би заела третото действие във всеки друг подобен филм – от евро артхаус до холивудски трилър – никога не се случва така, както очаквате. Енергиите и страстите постоянно се отклоняват и разсейват в изненадващи посоки. Това е по-скоро културен сблъсък между Запада и Запада, който обаче се оказва повече среща на умовете, в която хората работят много усилено, за да преодолеят езиковата бариера и да комуникират добронамерено. И изпълнението на Нойман е мълчаливо и много убедително. В действителност Гризебах не е направила много филми; другите ѝ два са любовната история Longing (2006) и драмата Be My Star (2001). Но след „Уестърн“ тя заслужава да бъде смятана за голям съвременен режисьор. Площад Славейков

Иранец открива 71-вия фестивал в Кан

13 April 2018 08:15

8-19 май Официалната селекция на 71-вия фестивал в Кан беше обявена вчера. Откриването е с филма Everybody Knows на иранския режисьор и носител на "Оскар" (за "Раздяла") Асгар Фархади. Той е продукция не на родната му страна, а на Испания, Франция и Италия; главните роли се изпълняват от ...

Сценаристът на "Социалната мрежа": Писането опира до его

02 April 2018 17:34

Арън Соркин e един от най-известните сценаристи на Холивуд - преминал през "Добри момчета", създавайки собственоръчно всички епизоди на "Западно крило" и спечелвайки "Оскар" за филма за "Социалната мрежа", където разказа майсторски за създаването на Фейсбук. Соркин е широко известен с изключително наситените си с реч сценарии, където, противно на правилото за минимум думи в киното, ефектът се търси тъкмо в сложни словесни противоборства (вероятно най-извес

Без „Нетфликс“ в надпреварата за „Златна палма“

30 March 2018 14:57

„Нетфликс“ отпада от тазгодишната надпревара за една от най-престижните филмови награди – „Златна палма“ от филмовия фестивал в Кан. Тиери Фремо, директор на събитието, обяви, че стрийминг компаниите няма да бъдат напълно ограничени на фестивала, но няма да участват в състезанието за голямото отличие. Решението му е в допълнение на забраната за селфита, за която стана ясно в негово интервю от миналия петък, добавя „Холивуд Рипортър“. Обама преговаря с Netflix за собствено предаване Миналата година американската компания представи в рамките на фестивала филма си „Окджа“ (Okja) само за да бъде той иронично аплодиран, а след това и освиркван поради различията на правилата за разпространение в страната с тези, налагани от „Нетфликс“. Друга тяхна продукция на големия екран беше „Историите на семейство Мейеровиц“ (The Meyerowitz Stories). Френската филмова индустрия се възмути от решението на Фремо през 2017-а да допусне стрийминг гиганти в състезанието за „Златна палма“ и се закани да организира серия от протести, ако правилата не бъдат отново променени за изданието на фестивала през 2018-а. Рискът е бил нужен тогава, за да не се стигне до еднообразие на фестивала, оправда решението си Тиери Фремо. Той призна, че бил наясно с факта, че допускането на видеоплатформата до събитието ще предизвика множество дискусии във Франция, но мислел, че ще накара „Нетфликс“ да играят по неговите правила и след излъчването на двата филма в Кан, ще ги пуснат и по френските кина. „Хората от „Нетфликс“ се влюбиха в червения килим и сигурно бяха искали да се представят и с други филми. Но те разбират, че непримиримостта на техния собствен модел е обратното на това, което ние сега правим – коментира Фремо. – Миналата година, когато избрахме тези два филма, мислех, че ще успеем да убедим „Нетфликс“ да ги пуснат по кината. Но аз бях самонадеян, те отказаха.“ Кан 2017: политиката настъпва към „Златна палма“ Американската компания също се опита да договори прожекциите на двата си филма за ограничен период от време, и то ден след като те бъдат пуснати онлайн, но законите във Франция не позволяват това и договорката между двете страни пропадна. Фремо изтъкна и нарастващата значимост на „могъщите нови играчи“ – „Амазон“, „Нетфликс“ и „Епъл“. Филмите с голям бюджет, които те продуцират, създават т. нар. „хибриди“, които не са нито телевизия, нито кино. „Историята на киното и историята на интернета са две различни неща“, обобщи директорът на филмовия фестивал. Площад Славейков