Култура

13 април 2018 08:15

Иранец открива 71-вия фестивал в Кан

8-19 май Официалната селекция на 71-вия фестивал в Кан беше обявена вчера. Откриването е с филма Everybody Knows на иранския режисьор и носител на "Оскар" (за "Раздяла") Асгар Фархади. Той е продукция не на родната му страна, а на Испания, Франция и...

източник: www.segabg.com
Виж повече

 
Свързани новини

Джеймс Камерън се надява да заснеме още четири филма "Аватар"

22 April 2018 15:54

Световноизвестния режисьор Джеймс Камерън все още се надява да заснеме четири филма, продължения на блокбастъра му "Аватар" от 2009 година, предаде агенция Ройтерс.

Почина холивудският актьор Върн Тройър

22 April 2018 12:57

На 49-годишна възраст почина американският актьор, прочул се с ролите си в „Остин Пауърс“ и „Хари Потър“

Кан 2018 - загадки и интриги

20 April 2018 08:15

В обявената миналата седмица информация за предстоящото издание (8-19 май) направи впечатление редуцираният брой на филмите: 18 в основната състезателна и 15 във втората, "Особен поглед" (при традиционно участващи по двайсетина и повече). И в другите секции на т.нар официална програма ...

Ейбъл Ферара, кралят на противоречието

18 April 2018 17:16

В най-въздействащите си филми Ейбъл Ферара акцентира не толкова върху провокацията и упадъка, колкото върху интимния свят на персонажите, отчаянието и дори меланхолията.

Почина актьорът Роналд Лий Ърми

16 April 2018 15:31

Той направи кариера в Холивуд с роли на корави военни като сержант Хартман във филма "Пълно бойно снаряжение"

Милош Форман – от „чешкото чудо“ до „Амадеус“

16 April 2018 13:38

Режисьорът Милош Форман почина на 13 април 2018 г. на 86 години. Светът на киното му дължи много.

Почина режисьорът Виторио Тавиани

15 April 2018 20:00

Италианският режисьор Виторио Тавиани почина на 88-годишна възраст. Той и брат му Паоло са едни от най-популярните създатели на филми на Апенините през 60-те години на миналия век.

Легендата Клаудия Кардинале навърши 80 (Снимки)

15 April 2018 10:20

Звездата на италианското кино Клаудия Кардинале празнува 80-ия си рожден ден. Родената в Тунис италианката ще отбележи юбилея си на сцената на театър "Сан Карло" в Неапол. Самата тя признава, че това празненство в нейна чест е изненада за нея, тъй като тя същата вечер играе в неаполитанския театър "Аугостео" в комедията "Странната двойка" на съвременния американски драматург Нийл Саймън. Идеята за постановката, според нея, принадлежи на режисьора Паскуале

Почина Милош Форман

14 April 2018 10:50

Култовият режисьор и сценарист от чешки произход Милош Форман е починал на 86 години, предаде Ройтерс. Информацията беше съобщена от неговата съпруга Мартина. "След кратко боледуване почина Милош Форман. Той си отиде заобиколен от семейство и приятели", пише в официалното съобщение. Форман е роден в чешкия град Цаслав, но по-късно се мести в Съединените щати. През 70-години получава американско гражданство. Той е режисирал едни от най-култовите филми в Холивуд като "Полет над кукувиче гнездо", "Амадеус" и "Човек на Луната" Носител е на две награди "Оскар" за режисура - за "Полет над кукувиче гнездо" от 1976 г. и "Амадеус" от 1984 г.

Най-добрият филм на годината

13 April 2018 11:27

„Уестърн“ – пасторален културен сблъсък в най-добрият филм на годината“, гласи заглавието на ревю от Питър Брадшоу, един от най-авторитетните британски кинокритици, поместено в „Гардиън“. То е посветено на „Уестърн“, филм на Валеска Гризебах – копродукция между Германия, България и Австрия. Действието се развива у нас и от 20 април тръгва по българските екрани. Брадшоу дава на филма максималните 5 звезди. Появи се един от филмите на годината – може би най-добрият на годината – творба с несравним финес, сложност и артистичност. Филм за напрежение и прегрешения, който въпреки това успява да предизвика чисто и чудотворно спокойствие. Германската режисьорка Валеска Гризебах ви води нежно за ръка по криволичещата пътечка на драмата в дъбравата на загадките. Тя никога не ви позволява да правите предположения кои са добрите момчета и кои – лошите, не показва очевидните конфронтации и кризи, които друг вид филм би сметнал за задължителни и не убеждава публиката да приеме с неизбежността на насилието. Група отегчени германски строителни работници се появяват в отдалечен планински зашеметяващо красив район на югозападна България, за да изградят водноелектрическа централа, очевидно с европейски пари. Но има сериозен проблем: ръководителят на обекта не е бил достатъчно информиран за терена; няма редовно водоснабдяване, за да се излее бетонът – и чакълът, за който са платили, не е пристигнал. Работата спира и мъжете нямат какво да правят, освен да се наслаждават на слънцето, да пият бира, да отправят грубиянски предложения на жените от селото и да се гледат накриво с местните мъже. Майнард Нойман играе Майнард, мълчалив, разсъдлив работник. Той е компетентен, работлив, избягва идиотското поведение и се отнася с уважение и без предубеждения към местните хора; наречет го Легионера заради предполагаемата му военна служба в Ирак и Афганистан, въпреки че истината за това така и не става съвсем ясна. Райнхард Ветрек играе шефа Винсент, арагантен и нагъл тип, който обижда една от местните жени, Вяра (Вяра Борисова), но след това, по доста мъчителен и уязвим начин показва, че има чувства към нея. Сюлейман Алилов Летифов играе Адриан, българин, който се сприятелява с Майнхард и дори го наема за свой неофициален бодигард на кариерата за чакъл, която управлява. Заглавието се заиграва с идеята за жанра – холивудски уестърн, с форт във военен стил посред Земята на апачите и герои изправени пред проблемите на верността към племето и братството. Но има и друг жанр: пасторал. С всичкия гняв и сексуално напрежение, с кавгите и интригите, германците и българите се намират в един свят с райска природна красота. Райнхард казва на Адриан, че това е „раят“, когато той го води до една легендарна и внушителна скала близо до Сърница, във формата на лице в профил. Водният проблем на немските строители се дължи на факта, че водата трябва да се разпределя между три местни селища, като това се прави със скрит клапан. Райнхард отвежда и започва да язди един от местните полудиви коне, а това дразни селяните, докато не забелязват искрената му любов към животното. Но този кон ще има съдбоносна роля за двуличието на Винсент и неговия арогантен план да открадне водата на местните хора. Това е микро-трагедия, която странно напомня на един разказ на Томас Харди. „Уестърн“ не намеква само за американския Запад. В някои отношения това е притча за неоколониално приключение с опасното мъжкарство и самотата, свързани с него. Процъфтяващият Запад настойчиво налага своята търговска и политическа воля върху неразвитите територии. Германските работници подигравателно настояват, че правят на тези изостанали българи услуга, която не заслужават. Но дори тази интерпретация не е съвсем точна. Тези две европейски племена изглежда имат много общи неща помежду си и експлозията на насилието – която би заела третото действие във всеки друг подобен филм – от евро артхаус до холивудски трилър – никога не се случва така, както очаквате. Енергиите и страстите постоянно се отклоняват и разсейват в изненадващи посоки. Това е по-скоро културен сблъсък между Запада и Запада, който обаче се оказва повече среща на умовете, в която хората работят много усилено, за да преодолеят езиковата бариера и да комуникират добронамерено. И изпълнението на Нойман е мълчаливо и много убедително. В действителност Гризебах не е направила много филми; другите ѝ два са любовната история Longing (2006) и драмата Be My Star (2001). Но след „Уестърн“ тя заслужава да бъде смятана за голям съвременен режисьор. Площад Славейков