Култура

13 април 2018 11:27

Най-добрият филм на годината

„Уестърн“ – пасторален културен сблъсък в най-добрият филм на годината“, гласи заглавието на ревю от Питър Брадшоу, един от най-авторитетните британски кинокритици, поместено в „Гардиън“. То е посветено на „У...

източник: clubz.bg
Виж повече

 
Свързани новини

Ейбъл Ферара, кралят на противоречието

18 April 2018 17:16

В най-въздействащите си филми Ейбъл Ферара акцентира не толкова върху провокацията и упадъка, колкото върху интимния свят на персонажите, отчаянието и дори меланхолията.

Почина актьорът Роналд Лий Ърми

16 April 2018 15:31

Той направи кариера в Холивуд с роли на корави военни като сержант Хартман във филма "Пълно бойно снаряжение"

Милош Форман – от „чешкото чудо“ до „Амадеус“

16 April 2018 13:38

Режисьорът Милош Форман почина на 13 април 2018 г. на 86 години. Светът на киното му дължи много.

Почина режисьорът Виторио Тавиани

15 April 2018 20:00

Италианският режисьор Виторио Тавиани почина на 88-годишна възраст. Той и брат му Паоло са едни от най-популярните създатели на филми на Апенините през 60-те години на миналия век.

Легендата Клаудия Кардинале навърши 80 (Снимки)

15 April 2018 10:20

Звездата на италианското кино Клаудия Кардинале празнува 80-ия си рожден ден. Родената в Тунис италианката ще отбележи юбилея си на сцената на театър "Сан Карло" в Неапол. Самата тя признава, че това празненство в нейна чест е изненада за нея, тъй като тя същата вечер играе в неаполитанския театър "Аугостео" в комедията "Странната двойка" на съвременния американски драматург Нийл Саймън. Идеята за постановката, според нея, принадлежи на режисьора Паскуале

Почина Милош Форман

14 April 2018 10:50

Култовият режисьор и сценарист от чешки произход Милош Форман е починал на 86 години, предаде Ройтерс. Информацията беше съобщена от неговата съпруга Мартина. "След кратко боледуване почина Милош Форман. Той си отиде заобиколен от семейство и приятели", пише в официалното съобщение. Форман е роден в чешкия град Цаслав, но по-късно се мести в Съединените щати. През 70-години получава американско гражданство. Той е режисирал едни от най-култовите филми в Холивуд като "Полет над кукувиче гнездо", "Амадеус" и "Човек на Луната" Носител е на две награди "Оскар" за режисура - за "Полет над кукувиче гнездо" от 1976 г. и "Амадеус" от 1984 г.

Иранец открива 71-вия фестивал в Кан

13 April 2018 08:15

8-19 май Официалната селекция на 71-вия фестивал в Кан беше обявена вчера. Откриването е с филма Everybody Knows на иранския режисьор и носител на "Оскар" (за "Раздяла") Асгар Фархади. Той е продукция не на родната му страна, а на Испания, Франция и Италия; главните роли се изпълняват от ...

Броня на Ръсел Кроу от филма "Гладиатор" бе продадена за $96 000

07 April 2018 19:21

Броня, която Ръсел Кроу носи във филма "Гладиатор", бе продадена за 125 000 австралийски долара (96 000 щатски долара) на търг на "Сотбис" в Сидни, съобщиха Асошиейтед прес и ДПА. Първоначалната оценка на лота бе между 20 000 и 30 000 австралийски долара. За много от вещите и предметите, предложени за продажба от родения в Нова Зеландия актьор, бяха платени суми, надхвърлящи първоначалните им оценки. Копие на древноримска колесница от същия филм намери купувач за 65 000 австралийски долара, след като първоначалната му оценка бе 10 000 австралийски долара. Носен от Кроу кожен протектор за боксьор във филма "Късметлията", в който актьорът е в образа на боксьора тежка категория Джеймс Брадок, бе продаден за 7000 австралийски долара, след като първоначалната му оценка бе 500-600 австралийски долара. Ботуши, които Кроу носи във филма "Бръснати глави", пък бяха продадени за 10 000 австралийски долара, след като първоначално бяха оценени между 10 000 и 15 000 австралийски долара. С разпродажбата Кроу целеше окончателно да преодолее проваления си брак с Даниел Спенсър, да се освободи от ненужните спомени и да поеме глътка свеж въздух. Търгът "Изкуството на развода" се състоя на 7 април, когато Кроу чества 54-ия си рожден ден. На 7 април 2003 г. той и Даниел Спенсър сключиха брак.  БТА

Сценаристът на "Социалната мрежа": Писането опира до его

02 April 2018 17:34

Арън Соркин e един от най-известните сценаристи на Холивуд - преминал през "Добри момчета", създавайки собственоръчно всички епизоди на "Западно крило" и спечелвайки "Оскар" за филма за "Социалната мрежа", където разказа майсторски за създаването на Фейсбук. Соркин е широко известен с изключително наситените си с реч сценарии, където, противно на правилото за минимум думи в киното, ефектът се търси тъкмо в сложни словесни противоборства (вероятно най-извес

Без „Нетфликс“ в надпреварата за „Златна палма“

30 March 2018 14:57

„Нетфликс“ отпада от тазгодишната надпревара за една от най-престижните филмови награди – „Златна палма“ от филмовия фестивал в Кан. Тиери Фремо, директор на събитието, обяви, че стрийминг компаниите няма да бъдат напълно ограничени на фестивала, но няма да участват в състезанието за голямото отличие. Решението му е в допълнение на забраната за селфита, за която стана ясно в негово интервю от миналия петък, добавя „Холивуд Рипортър“. Обама преговаря с Netflix за собствено предаване Миналата година американската компания представи в рамките на фестивала филма си „Окджа“ (Okja) само за да бъде той иронично аплодиран, а след това и освиркван поради различията на правилата за разпространение в страната с тези, налагани от „Нетфликс“. Друга тяхна продукция на големия екран беше „Историите на семейство Мейеровиц“ (The Meyerowitz Stories). Френската филмова индустрия се възмути от решението на Фремо през 2017-а да допусне стрийминг гиганти в състезанието за „Златна палма“ и се закани да организира серия от протести, ако правилата не бъдат отново променени за изданието на фестивала през 2018-а. Рискът е бил нужен тогава, за да не се стигне до еднообразие на фестивала, оправда решението си Тиери Фремо. Той призна, че бил наясно с факта, че допускането на видеоплатформата до събитието ще предизвика множество дискусии във Франция, но мислел, че ще накара „Нетфликс“ да играят по неговите правила и след излъчването на двата филма в Кан, ще ги пуснат и по френските кина. „Хората от „Нетфликс“ се влюбиха в червения килим и сигурно бяха искали да се представят и с други филми. Но те разбират, че непримиримостта на техния собствен модел е обратното на това, което ние сега правим – коментира Фремо. – Миналата година, когато избрахме тези два филма, мислех, че ще успеем да убедим „Нетфликс“ да ги пуснат по кината. Но аз бях самонадеян, те отказаха.“ Кан 2017: политиката настъпва към „Златна палма“ Американската компания също се опита да договори прожекциите на двата си филма за ограничен период от време, и то ден след като те бъдат пуснати онлайн, но законите във Франция не позволяват това и договорката между двете страни пропадна. Фремо изтъкна и нарастващата значимост на „могъщите нови играчи“ – „Амазон“, „Нетфликс“ и „Епъл“. Филмите с голям бюджет, които те продуцират, създават т. нар. „хибриди“, които не са нито телевизия, нито кино. „Историята на киното и историята на интернета са две различни неща“, обобщи директорът на филмовия фестивал. Площад Славейков