Култура

21 октомври 2018 22:00

Правят игрален филм по "Том и Джери"

Скоро зрителите може да видят игрална версия на анимационната поредица „Том и Джери“, съобщи Screen Rant. В момента режисьора Тим Стори преговаря за режисьорския пост на филма. Той нашумя с комедийната поредица „Ченге за един ден&l...

източник: m.fakti.bg
Виж повече

 
Свързани новини

​Том Круз ще работи над още две продължения на "Мисията невъзможна"

16 January 2019 23:29

Холивудският актьор Том Круз и режисьорът Кристофър Маккуори ще работят съвместно над още две продължения от филмовата поредица "Мисията невъзможна", съобщи "Варайъти", позовавайки се на студио "Парамаунт пикчърс".

Филмът "Рома" триумфира на наградите "Изборът на критиците"

14 January 2019 11:20

С по три приза бяха отличени филмите "Черната пантера" и "Вице". Ролята на бившия вицепрезидент Дик Чейни донесе на Крисчън Бейл две индивидуални награди - за най-добър актьор и най-добър актьор в комедия

​Филмът "Фаворитката" получи 12 номинации за наградите БАФТА

10 January 2019 16:16

Историческата комедия "Фаворитката" на Йоргос Лантимос получи 12 номинации за наградите БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, сред които за най-добър филм, най-добър британски филм, най-добър режисьор и най-добра актриса.

Руски филм за съветски войници с 1,5 млн. зрители за седмица (видео)

10 January 2019 12:26

Руски военен филм, разказващ за „отдадеността на съветските войници към родината“, счупи боксофис рекордите в Русия още в премиерната си седмица. Това е поредната продукция в серията държавно финансирани патриотични блокбъстъри, пише „Гардиън“. Заглавието на филма е „T-34“, на името на танковете, широко използвани по време на Втората световна война. В премиерния си уикенд продукцията има рекордни приходи – 713 млн. рубли (10,6 млн. долара). „Филмът е драма за това как затворници от концентрационен лагер избягват от фашистко пленничестно в опит да спасят своите живот, любов и отдаденост на родината“, казва се в изявление на руския културен министър. Режисьорът Алексей Сидоров казва, че целта на филма му е „да разкаже историята по начин, който привлича младите хора и не провокира възражения от онези, които помнят тази велика патриотична война“. Именно спомените от „великата патриотична война“, като конфликта с нацистка Германия, са основен инструмент на Владимир Путин в речите му, приканващи към патриотизъм, посочва „Гардиън“ и подчертава, че критиката към официалния разказ за героизма на войната, в която са загинали 26 млн. съветски граждани, често се заглушава. Путин: Първо патриотизъм, а после знания Около Нова година излезе и филмът „Почивката“, черна комедия за обсадата на Ленинград в един от най-тъмните периоди на войната. В сравнение с „T-34“, който непрекъснато се рекламира в държавните руски медии, режисьорът на „Почивката“ Алексей Красовский реши да излъчи филма си в Ютюб, след като властите не одобриха филма му за широко разпространение. Сергей Боярски, депутат от Думата, определи пред руски вестник идеята на филма като „богохулство и срамота“. Частно финансираният проект на Красовский дотук е събрал 800 хил. гледания, а „T-34“ има 1,5 млн. посетители. За да бъдат излъчени в кината, руските филми първо се нуждаят от одобрение от Министерството на културата, пише изданито. Често тамошната администрация умишлено бави някои филми, които намира за проблемни. Скорошен пример за тази практика бе британската комедия „Смъртта на Сталин“. В последните години руското правителство дава финансиране предимно на патриотични филми, но не само на такива, фокусирани върху съветската военна победа. Неочаквано, през декември 2017 г., филм за победата на СССР на баскетболен турнир в Олимпийските игри през 1972 г. стана най-печелившият руски филм, правен някога. Площад Славейков

Носител на "Оскар": Африка промени живота ми (ВИДЕО)

09 January 2019 18:50

Във филма "The Forgiven" актьорът Форест Уитакър е в образа на южноафриканския борец срещу апартейда Дезмънд Туту. 12 години след като получи "Оскар" за ролята си в "Последният крал на Шотландия" ангажиралият се с хуманитарна дейност в Африка актьор уверява, че срещата му с този континент е променила живота му, предаде AFP. "Да се превъплътиш в образа на 87-годишния архиепископ Дезмънд Туту във филма беше притеснително - довери актьорът, който от 80-те години на миналия век се е снимал в над 70 филма, сред които "Птица", "Дух куче: Пътят на самурая" и "Иконом на седем президенти". - Действително се страхувах. Няколко пъти се питах дали не трябва да се оттегля от проекта. Исках Туту да е доволен от превъплъщението ми в неговия образ, тъй като между нас двамата няма физическа прилика - аз съм с по-едра и импозантна фигура, гласът ми се различава от неговия. Това ме тревожеше". Уитакър работил с вокален треньор и изследвал много документи, за да изпълни ролята. "Нещата постепенно започнаха да се подреждат - поясни той. - Изпитах облекчение, когато научих, че Туту - Нобеловият лауреат за мир за 1984 г., харесал филма". Действието в "The Forgiven", адаптиран по театрална пиеса, се развива през 1994 г., в края на апартейда, когато Туту председателства комисия, която е създадена, за да позволи на РЮА да обърне страницата, свързана с расовата омраза.

Българската лента "Сън за щастие" спечели отличието "Най-добър филм на месеца"

09 January 2019 13:21

Дебютният късометражен български филм "Сън за щастие" на Ирина Величкова спечели отличието "Най-добър филм на месеца" за месец декември 2018 г. на фестивала "The monthly film festival" (TMFF) във Великобритания. "Има някои срещи, които напълно променят нашата съдба - без значение колко нещастна е била. Късометражният филм „Сън за щастие“ говори за чудото на такива щастливи случайности, които ни позволяват да погледнем отвъд грозотата на еж

"Аквамен" остава номер едно в кината през първата седмица на януари

09 January 2019 09:46

Създаденият по комиксите на DC Comics и загатнат в два филма преди това "Аквамен" продължава да привлича публиката у нас, сочат обобщените данни от киносалоните и в първия уикенд за новата година. Филмът с Джейсън Момоа, Амбър Хърд, Уилем Дефо, Никол Кидман, Долф Лундгрен, заснет в Австралия, Канада и Мароко през 2017 г. , е гледан вече от 88 902 зрители и има 1 027 178 лева приходи за десетте дни у нас.

Акциите на Netflix скочиха след пет "Златни глобуса"

08 January 2019 12:15

Акциите на стрийминг компанията Netflix отбелязаха скок от 6% по време на сесията снощи, ден след като продукции на фирмата обраха общо пет награди "Златен глобус", пише CNBC. Оригиналните продукции на Netflix спечелиха наградата в момент, в който компанията очаква големи загуби в каталога си от съдържание, след като през тази година Disney ще пусне своята платформа Disney+, а по-късно Netflix ще загуби и правата върху сериала "Приятели", след като плати 100 млн. долара, за да го задържи за...

„Съмнителните“ за критиката победители на „Златен Глобус 2019“

08 January 2019 12:02

Церемонията по раздаването на наградите „Златен Глобус“ приключи, но анализите тепърва започват да валят. Кинокритиците наричат 76-ата церемония на престижните киноотличия за „нощ на изненадите“ – фаворитите, според мнозина от специалистите, са били пренебрегнати. Доказателство за това е единствената статуетка за „Роди се звезда“ за песен при пет номинации и сериозни очаквания Лейди Гага да отнесе вкъщи приз за играта си в драмата. Питър Брадшоу, кинокритикът на „Гардиън“, събира впечатленията си от наградите в текста, озаглавен „Златен Глобус 2019: „Бохемска рапсодия“ и „Зелената книга“ съмнителни победители“. За него добрите новини от церемонията се изчерпват до статуетките на Оливия Колман, Глен Клоуз, Алфонсо Куарон и Реджина Кинг. „Малек бе популярният избор: той е страхотен актьор и се харесва много в бизнеса. Не може да се каже същото обаче за режисьора Брайън Сингър (който напусна филма и бе заменен от Декстър Флечър по средата на снимките)“, пише Брадшоу. Сингър дори не бе споменат по време на благодарствената реч на екипа на „Бохемска рапсодия“. „Но за мен изпълнението на Малек е по-голямо от самия филм. И този филм, който иска да се хареса, но е незначителен, да бие „Ако улица „Бийл“ можеше да говори“ и „Роди се звезда“, е много погрешно“, смята критикът. Брадшоу е разочарован и от избора на най-добър комедиен филм или мюзикъл – „Зелената книга“. Машерхала Али заслужава напълно статуетката си за най-добра поддържаща роля, смята специалистът, но твърди, че филмът е твърде предвидим с класическата комбинация „странна черно-бяла двойка“. Той възроптава и срещу наградата за най-добър сценарий за „Зелената книга“ – защото смята, че „Фаворитката“ и „Ако улица „Бийл“ можеше да говори“ му се струват по-добри. Най-заслужилата статуетката си, според Брадшоу, е Глен Клоуз за ролята си в „Съпругата“, за нея критикът пише, че е перфектно нагодена към стила на актрисата: силна, сдържана, рационална, обградена от леко светско разочарование. Прогнозата на Брадшоу е, че Клоуз ще вземе и „Оскар“ за изпълнението си. За критиците Даниел Туркиано и Кристофър Тапли от „Варайъти“ „Зелената книга“ е истинска изненада, предвид слабите постижения на филма в световния боксофис. Но пък за тях е изненада и че най-добрата мъжка роля в драматичен сериал отиде при Ричард Мадън, а за „Бодигард“ на Би Би Си критиците говореха много. За Туркиано и Тапло към списъка с разочарования попадат наградите за „Роди се звезда“, анимацията „Феноменалните 2“, „BlackKklansman“, Ейми Адамс (номинирана за втори път и за втори път без награда). При наградите за телевизията разочароваща за критиците от „Варайъти“ е липсата на статуетка за „Homecoming“ с Джулия Робъртс, но отбелязват, че са приятно изненадани от приза за Бен Уишоу за „Един много английски скандал“. Наградите „Златен Глобус“ по принцип се смятат за предвестник на оскарите и предположенията за златните статуетки се базират на броя на глобусите, които е спечелил даден филм. Затова сега, при тези глобуси, на Ан Томпсън от „Индиуайър“ ѝ е трудно да посочи сигурен победител при оскарите, тъй като никой от филмите не излезе категорично напред пред останалите. Критичката смята обаче, че „Бохемска рапсодия“ е стигнал по-далеч, отколкото всеки е очаквал, предвид ниската си оценка в „Метаскор“ (49 от 100 точки). „Направихме този филм за Фреди, вярваме, че е правилният, повечето от публиката плачат. Това говори, че екипът се е справил добре“, защити филма Брайън Мей. Противно на Брадшоу от „Гардиън“, Томпсън смята, че вместо Глен Клоуз, Лейди Гага е трябвало да вземе наградата за най-добра актриса в драматичен филм. „В действителност 8200-те гласуващи в Академията са по-лесни за преценка и прогноза, отколкото особените гласуващи за глобусите, които винаги излизат с нещо шокиращо“, заключава Томпсън. Но през последните 10 години в 50% от случаите глобусите и оскарите са изтъквали като най-добър филм едни и същи продукции, посочва Брукс Барнс от „Ню Йорк таймс“. „За разнообразие големият победител в неделя се очакваше да е филм, който повечето хора наистина са гледали: „Роди се звезда“, с около $390 млн. печалба от продажба на билети“, пише Барнс. "Площад Славейков"

Българин триумфира с филма-победител на Златните глобуси

08 January 2019 10:41

Около продуцирания от Стивън Спилбърг има вече такава истерия, че самият Димитър не може да преброи нито участията си във фестивали, нито наградите за лентата, въпреки че е второстепенен герой в нея