Култура

05 декември 2018 21:31

Още едно признание за Глен Клоуз

Музеят на движещия се образ в Ню Йорк връчи годишната си награда на актрисата Глен Клоуз, съобщи АР. Преди гала церемонията Клоуз каза, че е била "много развълнувана", докато е пишела речта си и си е спомняла за всички невероятни хора, с к...

източник: m.fakti.bg
Виж повече

 
Свързани новини

In Memoriam. Франко Дзефирели (1923–2019)

17 June 2019 17:47

Духът на този космополитичен артист и изключителен посланик на италианската култура по света, където е по-добре приет, отколкото в родината си, би могъл да се определи и като ренесансов.

Франсис Форд Копола ще получи награда "Люмиер"

15 June 2019 16:44

Фестивалът се провежда от 2009 г. и е смятан за най-големия форум за класически филми в света

Почина режисьорът Франко Дзефирели

15 June 2019 15:21

На 96-годишна възраст в Рим почина световноизвестният режисьор на "Ромео и Жулиета" Франко Дзефирели.

„Чернобил“

11 June 2019 15:23

„Чернобил“ наистина разбуни духовете. Той отся обикновените политически привърженици на Кремъл от сектантите на Кремъл и платените рупори на държавната пропаганда.

Българският филм „Áга“ спечели поредния престижен международен приз

03 June 2019 21:10

Копродукцията на БНТ „Áга“ на режисьора Милко Лазаров взе поредна международна награда, този път на кинофестивала в Тенерифе, Испания. Лентата е отличена за най-добър филм в силна конкуренция с филми от Кан и режисьори с номинация за наградите „Оскар“.

Новият филм на Алмодовар с премиера на "Киномания"

26 May 2019 16:21

„Болка и величие“ – заглавието, под което ще се разпространява у нас новият филм на Педро Алмодовар – ще бъде показано премиерно в България на 33-ото издание на фестивала „Киномания“, съобщават от НДК. Творбата заслужено обра овациите в Кан, а Антонио Бандерас спечели наградата за най-добър актьор. По думите на Божидар Манов, отличието за Бандерас, персонализирал на екрана алтер егото на режисьора, съвсем не е достатъчна – според критика, Алмодовар е несправедливо пропуснат сред важните награди на фестивала. „Талантлив филм, заснет с много искреност, болезнена откровеност и елегантни режисьорски решения“, „Болка и величие“ е носталгична автобиографична изповед на испанеца. Филмът на Алмодовар е първото обявено заглавие от тазгодишното издание на „Киномания“, продуциран от НДК. Прожекцията ще бъде на 23 ноември. „Болка и величие“ е вдъхновен от филма „8½“ на Фелини и разказва за остаряващ режисьор. В ролята на Салвадор Майо Антонио Бандерас пресъздава пътуването в миналото на един самотен вече творец и емоцията от срещите му с хората, оставили траен отпечатък в живота му. Филмът търси отговор на въпроса дали човек намира смисъл в живота си без творчеството. Първи трейлър на новия филм на Алмодовар, вдъхновен от Фелини Актрисата Пенелопе Крус се появява в реконструирания свят на Майо като важна част от неговия емоционален пъзел. След епизодичните им появи в „Свалки в облаците“ (2013), това е първият филм на Алмодовар, в който двама от предпочитаните му актьори – Антонио Бандерас и Пенелопе Крус – играят главни роли. Новото кино на Алмодовар – хладна игра, никой не пее, няма хумор „Хората си мислят вероятно, че ние живеем на червения килим, но това не е вярно. Ние страдаме много, правим саможертви и у всеки актьор има много болка. Но има и слава, и това е моята нощ на слава“, каза Бандерас, получайки наградата в Кан, която той посвети на Алмодовар. Фестивалът „Киномания 2019“ започва на 14 ноември и ще продължи до 28 ноември. Билетите за „Болка и величие“ ще бъдат в продажба от 29 май, сряда, на касите на Билетния център в НДК и онлайн. "Площад Славейков"

Южнокореец грабна Златната палма в Кан

26 May 2019 06:44

Южнокорейският режисьор Бон Джун Хо спечели Златната палма на 72-ия кинофестивал в Кан, предадоха Франс прес и ДПА. "Благодаря много. Това е голяма чест за мен, винаги съм се вдъхновявал от френското кино", заяви Бон, получавайки наградата. Той е първият южнокорейски режисьор, печелил престижното отличие. Неговата черна комедия "Паразит" разглежда темата за социалното неравенство. Гран при на фестивала печели филмът "Атлантик" на френската режисьорка от сенегалски произход Мати Диоп. Филмът й разказва за съдбата на мигрантите и младежите в Дакар.  Диоп беше първата чернокожа режисьорка, участвала в надпреварата в Кан, отбелязва Асошиейтед прес. Антонио Бандерас получи наградата за най-добър актьор за филма "Болка и слава" на Педро Алмодовар. 58-годишният актьор, играл както Зоро, така и Пикасо, често работи с режисьора, който го лансира в киното през 1982 г., отбелязва АФП. Самият режисьор заяви, че това е най-добрата роля в живота на Бандерас. "Клетниците" на Ладж Ли и "Бакурау" на бразилските режисьори Клебер Мендоса Фильо и Хулиано Дорнелес печелят наградата на журито. "Портрет на младо огнено момиче" на френската режисьорка Селин Сиама спечели наградата за най-добър сценарий, съобщава БТА. 

Шест минути овации след новия филм на Тарантино в Кан

22 May 2019 11:55

Двадесет и пет години след като превзе Кан с „Криминале“, Куентин Тарантино се завърна на Лазурния бряг с шест минути овации за „Имало едно време в… Холивуд“. Премиерата на деветия му филм бе вечерта на 21 май и се превърна в едно от най-дългите предппрожекционни събития заради любовта на феновете към двете звезди от филма Брад Пит и Леонардо ди Каприо, отбелязва „Варайъти“. Тарантино и артистичният директор на фестивала Тиери Фремо помолиха журналистите и феновете да не издават спойлери от филма – световната му премиера предстои на 26 юли, а у нас ще го гледаме на 9 август. Затова сюжетът съвсем накратко: „Имало едно време“ пренася в света на филмовия бизнес от 60-те години на миналия век и ще разкаже за престъпния култ на Чарлс Менсън и убийството на Шарън Тейт (Марго Роби), по това време бременна от режисьора Роман Полански. Ди Каприо е в ролята на телевизионна уестърн звезда, която се опитва да си върне популярността, а в образа на дубльора му е Пит. Пред камерата застават още Кърт Ръсел, Ал Пачино, Дакота Фанинг и наскоро починалият Люк Пери. Тарантино поздравява феновете си. Зад него е съпругата му Даниела Пик. Вече излязоха първите отзиви за филма, макар че малцина успяха да се доберат до място в киносалона – акредитираните са се редили два часа, за да влязат на прожекцията. Критиците се обединяват около мнението, че „Имало едно време“ не прилича толкова много на предишните творби на Тарантино, а е по-скоро личностен анализ на героите. Някои изразяват съмнение, че подобни филми не са комерсиални, което може да се окаже проблем предвид високия бюджет. Дейвид Руни от „Холивуд Рипортър“ изтъква, че визията на филма допринася за разказа на добрата история: „Тарантино разгръща комедията между двама приятели в създадено с обич, почти фетишизирано честване на 60-те години в Холивуд… „Имало едно време“ е неравен, с тромава структура и не му липсват бели петна. Но също така е обезоръжаващо любовно писмо до вдъхновението си“. Питър Брадшоу от „Гардиън“ дава най-високата оценка от 5 звезди и пише, че е силно впечатлен от визуалния спектакъл на небесно синьо и златно, поднесен от филма. Определя го като „скандално, дезориентиращо забавление“. Филмът „е не просто еротична киномания, но и телемания“ за Брадшоу, който намира края за „изненадващ и провокативен“. Ричард Лоусън от „Венити феър“ приветства партньорството на Ди Каприо и Пит, „лесно създаващи химия помежду си“ и „създават скромна, платонична поезия от любопитната динамика на филма“. Споделя, че по време на прожекцията бил „малко отегчен“ заради липсата на връзка между някои от сцените. Но все пак ревюто му е преобладаващо позитивно: „Тарантино винаги е бил чудесен режисьор и тук успява да изчисти лепкавостта на времето и популярността, за да открие онова, което кара хората да бъдат забелязвани по лавките“. Дейвид Секстън пише в „Ивнинг стандарт“, че филмът може да се раздели на две части – „много развлекателна и лежерна с шегите си почит към Холивуд от онези времена“ и друга, която е „изпълнена с насилие, дори за високите стандарти на Тарантино“. Той отбелязва изключителната игра на Пит и Ди Каприо, впечатлен е и от епизодичната роля на Ал Пачино като агента на персонажа на Ди Каприо. Критикът не издава нищо за финала, но казва: „Ако този филм не е върхът в кариерата на Тарантино, той е нейно обобщение“. Роби Колин от „Телеграф“ сравнява 1969 г. в Холивуд с приказка. „Тарантино се е усъвършенствал във вдъхването на живот на този период на разцвет и ефектът е чисто опиянение от света на киното, бродиран с шеги и сладки детайли от периода“, пише той. Финалът, явно завършващ с насилие, е „най-шокиращата сцена във филмографията на Тарантино“. Грегъри Елуд от „Колайдер“ изразява коренно различно мнение за финала и отбелязва, че Тарантино „никога не е правил филм, който да свършва така сладко и носталгично като последния му“ и предполага, че зад кулисите на филма е било много забавно – магия, уловена и от камерата. Към момента е рано за оценки, най-малкото защото „Имало едно време“ още не е пуснат за широко разпространение. Едва 12 души са публикували ревюта, но въпреки това убедително преобладават позитивните отзиви. Площад "Славейков".

Ален Делон получи почетна "Златна палма" в Кан

19 May 2019 22:30

Ален Делон получи почетна "Златна палма" в Кан за цялостна карирера. Петиция с над 23 000 подписа обаче оспорваше решението на журито и нарече 83-годишния френски актьор "расист, хомофоб и женомразец" заради негови изказвания. На награждаването Ален Делон беше придружен от 28-годишната си дъщеря Анушка.

​Харви Кайтел ще се преобрази в гангстерския бос Майер Лански​

19 May 2019 13:48

Американският актьор ветеран Харви Кайтел е в центъра на нова биографична продукция за еврейския гангстерски бос Майер Лански, който беше близък приятел и съвременник на прочутия гангстер Бъгси Сийигъл, съобщиха дистрибуторите.